,

AS to nasz drugi dom

Szwalnia seniora Stowarzyszenia AS – to właśnie tu, pod czujnym okiem zaangażowanych i doświadczonych Pań Seniorek, każdego dnia powstają słynne Helpiki – kolorowe, pluszowe skrzaty, które wnoszą do każdego domu mnóstwo ciepła i radości. Jednego z nich uszył także … Wojtek Kaczmarczyk z popularnego, youtube’owego kanału „Do Roboty”. Jak mu poszło? I jak wygląda codzienność organizacji, która tak konsekwentnie działa na rzecz osób starszych samotnych i chorych? Zobaczcie sami!

“AS to jest nasz drugi dom”zgodnie przyznają Seniorki, które czujnie obserwowały i pomagały Wojtkowi w tworzeniu Helpika.

Zaczęło się w 2015 roku od małego Stowarzyszenia o nazwie “Aktywny Senior” w Mławie, Skrzaty Helpiki były jedną z pierwszych inicjatyw organizacji podkreśla Artur Wielichowski ze Stowarzyszenia AS. Dziś – po zaledwie 9 latach działania – jest ich znacznie więcej. To m.in. Centrum Aktywnego Seniora, Asystent Seniora, Zawieszony Obiad, Paczka Dobra, czy salonik i spiżarnia Babci Krysi. 

Stowarzyszenie nie ma zamiaru jednak się na tym zatrzymać i aktywnie poszukuje kolejnych źródeł finansowania dla organizacji, poprzez wdrażanie kolejnych inicjatyw, takich jak np. Akademia Pomagania czy Agencja Marketingowa Asymilacja

Mamy pewną wizję i wiedzę jak budować markę, tworzyć od podstaw podmiot ekonomii społecznej. Widzimy jednak, że wiele podmiotów o podobnym potencjale, nie potrafi skutecznie wprowadzić swoich produktów na rynek, co z kolei skutkuje brakiem środków na ich rozwój i bieżące funkcjonowanie. Chcemy pomagać takim organizacjom, dzielić się naszą wiedzą dzięki Akademii Pomagania – dlatego z jednej strony zapraszamy na wizyty studyjne, na których dzielimy się swoim doświadczeniem i szukamy wspólnych możliwości współpracy. A z drugiej oferujemy – za sprawą naszej Agencji Marketingowej Asymilacja – konkretny plan wprowadzenia marki społecznej na rynek – dodaje Artur Wielichowski

Jak Wojtek poradził sobie w szwalni? Sprawdźcie sami!

Es jak sukces!

Wspomniany materiał to kolejny odcinek w ramach kampanii społecznej „Es jak sukces” – zadania publicznego sfinansowanego ze środków z budżetu Województwa Mazowieckiego, której celem jest m.in. wypromowanie ekonomii społecznej na Mazowszu, zachęcenie osób pracujących oraz szukających pracy do tworzenia nowych przedsiębiorstw społecznych oraz pokazanie, że alternatywna ścieżka kariery zawodowej jest możliwa. Więcej o kampanii na stronie esjaksukces.pl