W pralni Happiness nie tylko biznes się kręci
Pracownicy z niepełnosprawnością intelektualną? To oni kręcą całym naszym biznesem, nigdy się na nich nie zawiodłam i zawszę mogę na nich liczyć – zapewnia Tatiana Kaplińska, założycielka radomskiej Fundacji Happiness. O tym że nie są to czcze słowa, świadczy codzienna działalność Fundacji – przedsiębiorstwa społecznego, prowadzącego m.in. przemysłową pralnię wodną na terenie Radomia. Tym razem – z racji trwającej kampanii Es jak Sukces – organizacja przyjęła nietypowe zlecenie i przemaglowała… Wojtka Kaczmarczyka z popularnego, youtube’owego kanału „Do Roboty”. Efekt? Zobaczcie sami!
Tatiana Kaplińska często przypomina, że zaczęło się od tego, że urodziła syna z zespołem Downa, który dziś ma już 17 lat. To z myślą o nim, zaangażowała się w aktywną pomoc osobom niepełnosprawnym intelektualnie. Tak powstał pomysł na przedsiębiorstwo społeczne.
– Grupa osób z niepełnosprawnościami to w mojej opinii najbardziej defaworyzowana społecznie grupa – przede wszystkim na rynku pracy. Ludzie często boją się zatrudnić te osoby. My przełamujemy te schematy, dając im szansę – normalną umowę o pracę, która reguluje zarówno przywileje jak i obowiązki. To pełnoprawni, wartościowi pracownicy, którzy uczciwie zarabiają na swoją pensję, niczego nie dostają za darmo – podkreśla Tatiana Kaplińska w materiale na kanale „Do Roboty” na YouTube.
Fundacja powołała przedsiębiorstwo społeczne w 2022 roku, dzięki finansowemu wsparciu Mazowieckiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej, które pozwoliło na utworzenie kilku miejsc pracy oraz zakup pierwszych, wielkogabarytowych urządzeń do pralni.
Czasem pomysły na biznes społeczny rodzą się w bólach, ale nie w przypadku Fundacji Happiness, z którą nawiązaliśmy współpracę w 2022 roku. Od samego początku byliśmy przekonani, że ta inicjatywa ma solidne fundamenty, a co za tym idzie dużą szansę na powodzenie na rynku. Tym bardziej cieszy nas fakt, że środki z naszych dotacji na tworzenie miejsc pracy, pomogły Fundacji rozkręcić przedsiębiorstwo społeczne w najtrudniejszym momencie – czyli na starcie – mówi Agnieszka Sekulska, animatorka Mazowieckiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej
Wróćmy do Wojtka i jego materiału. Czy faktycznie dał się przemaglować? Zobaczcie sami:
Es jak sukces!
Wspomniany materiał to kolejny odcinek w ramach kampanii społecznej „Es jak sukces” – zadania publicznego sfinansowanego ze środków z budżetu Województwa Mazowieckiego, której celem jest m.in. wypromowanie ekonomii społecznej na Mazowszu, zachęcenie osób pracujących oraz szukających pracy do tworzenia nowych przedsiębiorstw społecznych oraz pokazanie, że alternatywna ścieżka kariery zawodowej jest możliwa. Więcej o kampanii na stronie esjaksukces.pl